کد خبر: ۱۶۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات بیان کرد: 

 دولت سیزدهم الگوی دیپلماسی عزتمندانه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوانات گفت: شایسته است که رئیس‌جمهور منتخب و البته مشاوران ایشان، با الگوگیری از کارنامه دولت سیزدهم و همچنین عبرت گرفتن از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم، دیپلماسی عزتمندانه را ادامه دهد.

محمدمهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: بدون تعارف باید گفت که دست‌فرمان سیاست خارجی در دولت یازدهم و دوازدهم، به دیدگاه جریان غرب‌گرا نزدیک بود و بارها مورد استقبال این جریان سیاسی قرار گرفت.

حالا سؤال این است که آیا دولت یازدهم و دوازدهم، زبان دنیا را فهمیده بود؟! به عبارت دیگر آیا جریان غرب‌گرا، زبان دنیا را بلد بود؟!


 وی افزود: حال شایسته است که رئیس‌جمهور منتخب و البته مشاورانش، با الگوگیری از کارنامه دولت سیزدهم و همچنین عبرت گرفتن از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم، دیپلماسی عزتمندانه را ادامه داده و مردم را از میوه‌های پرثمر آن بهره‌مند کنند و هم‌زمان با پرهیز از دیپلماسی التماسی، از خسارت‌های بزرگ آن جلوگیری کنند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوانات در خصوص رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم در کاهش تورم در اوج تحریم‌ها گفت: در این دوره کاهش تورم ناشی از کاهش انتظارات تورمی، امیدواری‌ها به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و سیاست‌های پولی انقباضی بوده است.


 حیدری یادآور شد: نرخ تورم در این دوره ۴۱.۴ درصد بوده است که بانک مرکزی برای مهار تورم اقداماتی انجام داد از جمله این که ناترازی بانک‌ها را محدود کرد، الزامات ذخیره بانک‌های پرریسک را افزایش داد و نرخ بهره و سپرده بانکی را بالا برد.


 وی عمل به سفارش‌های رهبری در انتخاب کابینه را مهم‌ترین توصیه دانست و گفت: معرفی و انتخاب افرادی که نسبت به انقلاب و اهداف آن پایبند بوده و چشمشان به غرب نباشد بهترین توصیه‌ای است که می‌توان به دولت جدید داشت.


 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوانات خاطرنشان کرد: قطعاً دولت شهید رئیسی در تعامل با غرب موفق‌تر بود به دلیل نوع و میزان نتیجه‌ای که در طول این سه سال در زمینه‌های مختلف سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی و بازگرداندن عزت به مردم ایران به دست آمد.


 حیدری با اشاره به مسئله استقلال سیاسی یک کشور در مقابل بیگانگان تصریح کرد: مسئله استقلال سیاسی تنها یک مسئله اسلامی صرف نیست تا از احکام اسلامی به حساب آید و لازم باشد آن را با ادله دینی به اثبات برسانیم؛ بلکه یک حق اساسی و اولیه بشر است که دیگران بر سرنوشتش حاکم نباشند و هر ملتی بتواند بدون دخالت بیگانگان، بر مقدرات کشور خود حکومت کند.
 
 وی مهم‌ترین دغدغه و شعار مردم در انقلاب اسلامی را عدم وابستگی به غرب عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و شعارهای مردم که از سال‌ها وابستگی حاکمان قاجار و مقامات پهلوی به قدرت‌های استعماری ناشی می‌شد «استقلال» بود که پس از پیروزی انقلاب هم به عنوان یکی از اصول اساسی در سیاست خارجی پیگیری شد.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوانات ادامه داد: امام خمینی (ره) استقلال را از حقوق اولیه بشر و ارزش حیات وی می‌دانست و کشته‌شدن در راه کسب استقلال کشور را بالاترین افتخار خود می‌شمرد.


 حیدری در پایان تأکید کرد: ایشان اصل استقلال جامعه اسلامی را از بنیادهای اساسی اسلام می‌دانست که پذیرش هر گونه سلطه کفار را نهی کرده است، کسب استقلال کشور از نظر ایشان، تنها با قطع وابستگی در همۀ ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ممکن خواهد بود.


 
 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان